Saturday, June 11, 2011

Selamat Tinggal Facebook

Assalamualaikum..

Nampaknya, aku sudah menyalah gunakan teknologi Facebook. Tipulah kalau aku bilang aku tidak manfaatkan laman sosial yang semakin popular ini. Namun, kalau setakat untuk merapatkan silaturrahim antara teman-teman terutamanya yang tidak bersua di mata dan di samping berkongsi pelbagai maklumat yang berguna, itu memang biasa aku lakukan.

Tidak dinafikan, semenjak dua menjak ini, aku rasa aku banyak menghabiskan masa hanya dengan berfacebook. Bila diimbas kembali, berapa banyak masa yang telah aku sia-siakan dan sudah berapa banyak dosa yang telah aku lakukan??Ya Allah, ampunilah hambaMu ini. Sesungguhnya aku adalah insan yang lemah.

Mungkin kehilangan aku dari dunia facebook adalah sementara. Namun, untuk waktu sekarang, aku rasa aku perlu tebus balik masa yang telah aku kehilangan sebelum ini. Masa bersama Allah. Masa bersama keluarga, masa bersama buku-buku ilmiah dan banyak lagi. Ya! Aku perlukan masa-masa itu.


Buat teman-teman facebook. Jangan risau, aku pasti kembali. Tapi bukan esok, bukan lusa.
Bila akan aku kembali. Hanya Allah yang tahu.

Sampai ketemu!

No comments:

.:KLIK UNTUK MENYUMBANG:.