Tuesday, May 10, 2011

Cuti Empat Bulan

Assalamualaikum..

Lama sungguh cuti semester kali ini!
Empat bulan?? Mau buat apa empat bulan itu?

Ikutkan perancangan, macam-macam yang mahu dibuat. Praktikal di SPCA Ampang (cuma seminggu), praktikal di Klinik Haiwan & Surgeri Mesra, Bangi (seminggu juga), ambil lesen kereta dan motor, menjadi cikgu untuk adik-adik yang akan menghadapi UPSR dan PMR, dan banyak lagi. Oh ya, lupa pula. Hajat di hati nak bekerja. Tapi.... Ah, mencari alasan pula aku!

Hakikatnya, bukan aku mencari alasan. Cuma adakah Abah akan mengizinkan anak gadisnya ini bekerja? Ikutkan sejarah kakak-kakak ku, tak pernah Abah izinkan mereka bekerja. Agak mustahil Abah benarkan aku.

Mungkin juga ada teman-teman yang ingin bekerja bersama. Hmm.. Munirah? Ain?
Pulang ke Kelantan nanti, harus cepat-cepat ketemu mereka. Ajak mereka bekerja bersama. Mungkin dengan adanya mereka, Abah benarkan aku bekerja.

Iyalah. Masakan cuti empat bulan hanya mau duduk di rumah. Sekurang-kurangnya jika aku bekerja, ada juga wang tambahan. Memang duit biasiswa kudapat, tapi eloknya jangan diguna. Takut nanti, masuk semester baru, wang biasiswa untuk belanja di kampus tidak cukup.

Oh, masa untuk makan!

Sampai ketemu!

No comments:

.:KLIK UNTUK MENYUMBANG:.